Predstavitev projekta Erasmus+, Mobilnost osebja in dijakov v poklicnem in strokovnem izobraževanju
Naslov: »Korak do vključenosti, korak do sočloveka«
Dijaki programa predšolska vzgoja in zdravstvena nega se izobražujejo za delo v vrtcu in v zdravstvenih ustanovah. Za neposredno delo v praksi v času šolanja spoznavajo tudi pristope in veščine, torej »raznolike korake« do soljudi, ki se v današnjem času hitro spreminjajo, kar zahteva usmerjanje dijakov k vseživljenjskemu učenju in k izmenjavi izkušenj z drugimi ustanovami in mentorji, tudi izven meja. Zato dijakom omogočamo mednarodno mobilnost.
V šolskem letu 2024/25 smo vključeni v program Erasmus+ s projektom, ki želi prispevati k večji vključenosti dijakov in boljši empatiji do soljudi, predvsem so to v programu predšolske vzgoje koraki do predšolskih otrok in v programu zdravstvene nege koraki do vseh, ki potrebujejo zdravstveno nego in oskrbo. Projekt bomo izvedli v obdobju od 2. 9. 2024 do 1. 11. 2025.
NAMEN, CILJI IN KOMPETENCE
Dijakom bi lahko izkušnja odhoda v tujino razmejila predsodke, jih naučila mednarodnega povezovanja ter delovanja v timu. Odprla bi njihov pogled na svet, razširila razumevanje sveta ter jim posledično pomagala pri rasti v bolj strpne, odprte ter čustveno zrele posameznike. Skozi izkušnjo timskega dela bi dvignili raven komunikacije in si prizadevali, da spoznajo vrednost načel komuniciranja ter nenasilne komunikacije. Dobre veščine komuniciranja so izredno pomembne pri delu z ljudmi, kar je značilno za oba programa.
Sledili bomo štirim ciljem:
- odprtost do drugačnega preko mednarodnega sodelovanja ter dvig ravni komunikacijskih kompetenc;
- omogočiti odhod v tujino dijakom, ki prihajajo iz socialno šibkih okolij ter jih vključiti v družbo sovrstnikov;
- razviti strokovne kompetence preko stika z digitalnimi tehnologijami in orodji;
- strokovno napredovanje in rast strokovnih delavcev na šoli.
Na kratkoročno mobilnost, ki jo načrtujemo od 1. do 14. junija 2025 na Dunaju, bo šlo 16 dijakov (praviloma 8 iz predšolske vzgoje in 8 iz zdravstvene nege), tam pa bodo opravili 10 dni praktičnega usposabljanja z delom v zdravstvenih ustanovah (domovih za starejše) in vrtcih. Prednost imajo dijaki iz višjih letnikov.
Dijaki bodo razvili in pridobili naslednje kompetence:
- Opazovali, vključevali se in evidentirali PUD (pisali dnevnik prakse) v zdravstveni ustanovi oz. vrtcu.
- Analizirali in vrednotili delo v zdravstveni ustanovi oz. vrtcu tako, da zapišejo dnevno in končno evalvacijo v maternem in tujem jeziku.
- Primerjali naše in tuje smernice v zdravstvu in predšolski vzgoji ter tako poiskali različnosti in podobnosti.
- Spoznali drugačne/nove primere dobre prakse pri delu v tujini ter jih prenašali v domače okolje.
- Krepili bodo komunikacijske kompetence, digitalne tehnologije, medkulturno sodelovanje in tuj jezik.
KAKO SE PRIJAVITI?
Dijaki oddajo do konca decembra 2024 popolno prijavo na projekt in mobilnost mentorjema: v programu predšolska vzgoja mag. Aleksandri Štih (aleksandra.stih@gimnazija-ormoz.si) in v programu zdravstvena nega Boštjanu Vihru (bostjan.viher@gimnazija-ormoz.si).
Prijava na projekt in mobilnost zajema:
- prijavni obrazec (priloga),
- kratek življenjepis v angleščini/nemščini in
- motivacijsko pismo v slovenščini.
Vse v zvezi s potovanjem, bivanjem in dejavnostmi mobilnosti organizira Gimnazija Ormož v sodelovanju s partnersko organizacijo v državi gostiteljici. Spremljevalci zagotavljajo dijakom mentorstvo in pomoč med mobilnostjo, od dijakov pa se pričakujejo samostojnost, samoiniciativnost, odgovorno ravnanje in upoštevanje navodil.
Program Erasmus+ v celoti krije stroške potovanja, bivanja in zavarovanja. Morebitne priboljške (kavo, nakupe, samostojne oglede) financira dijak sam.
NALOGE DIJAKA
- motiviranost, želja in pripravljenost na nove izzive
- resnost
- udeležba pri načrtovanju mobilnosti in zavzeta priprava na mobilnost
- vestno opravljanje dela
- spoštovanje šolskega reda
- promocija šole in države
- vodenje dnevnika o opravljeni praksi
- napisati končno poročilo o mobilnosti
- priprava na individualno mobilnost s področja geografske, kulturne, gospodarske idr. značilnosti države gostiteljice
- osnovna jezikovna priprava
- razširjanje rezultatov (priprava predstavitev, sprotno pisanje dnevnika, objavljanje na spletni strani šole in v socialnih medijih, sodelovanje z mediji, oglasna deska v šoli)
MERILA O IZBIRI DIJAKOV ZA OPRAVLJANJE PRAKTIČNEGA USPOSABLJANJA V TUJINI
Splošni učni uspeh, ocena aktiva učiteljev predšolske vzgoje oz. zdravstvene nege (izpolnjevanje obveznosti, aktivno sodelovanje pri pouku, kreativnost, skrb za varnost pri delu), odsotnost od pouka, mnenje učitelja tujega jezika, ostale aktivnosti dijaka (predstavljanje šole, sodelovanje na proslavah, tekmovanjih), dijaki z manj priložnostmi. Prednost pri izbiri bodo imeli dijaki, ki se v času šolanja še niso udeležili mobilnosti v tujino. Izbirni postopek bo vodila komisija, ki jo bo imenovala ravnateljica.
KAJ MOBILNOST OMOGOČA?
Z izvedbo projekta želimo našim dijakom omogočiti mednarodno izkušnjo, ki jim bo vlila občutek pripadnosti, prinesla možnost aktivnega sodelovanja ter jih spodbudila k večji odprtosti do vsega drugačnega. Želimo si, da dijaki pridobijo strokovne kompetence, ki jih ni možno pridobiti tekom šolanja, se naučijo rabe novih digitalnih orodij ter izboljšajo svoje komunikacijske spretnosti.
Svoja spoznanja bodo prenesli med vrstnike, učitelje, vzgojitelje in zdravstvenike v domačih ustanovah in tako širili dobre prakse v domačih okoljih.
Pričakujemo pozitivne učinke projekta na vse udeležence in tudi na šolo. Z izvedbo mobilnosti bodo udeleženci dvignili svoje jezikovne kompetence v maternem in tujem jeziku. Zraven novega strokovnega znanja in okrepljenih kompetenc bodo udeleženci dobili uvid v druge izobraževalne in zdravstvene sisteme in ga lahko primerjali z domačim ter svoja spoznanja posredovali ostalim dijakom in učiteljem. Pridobljena znanja in kompetence bodo udeleženci lahko implementirali v svoje nadaljnje praktično delo in svoje načrtovanje karierne poti. S predstavitvami projekta bodo dijaki pridobili organizacijske spretnosti in komunikacijske veščine. Skozi mobilnosti bodo udeleženci razvijali tudi medkulturne kompetence, kot so tolerantnost, prilagodljivost, spoštovanje, odprtost, samozavest in sposobnost znajti se v tujem okolju.
Dijakom želimo pokazati, da na mobilnosti pridobijo pomembne vseživljenjske veščine in da bi lahko dosegli dolgotrajne učinke. Pomembno je, da se zavedajo, da lahko v svojem poklicnem življenju napredujejo in rastejo le z izmenjavo idej iz različnih kulturnih okolij.
Koordinatorica projekta: mag. Aleksandra Štih, aleksandra.stih@gimnazija-ormoz.si